Vladimir Putin  Ediția 2017 a Liniei Directe cu președintele Vladimir Putin a fost transmisă de posturile de televiziune Pervîi Kanal, Rossia 1, Rossia 24, Rossia Today, precum și pe posturile de radio Maiak, Vesti FM și Radio Rossia. De asemenea, a fost transmisă pe internet.
 Președintele Vladimir Putin a dialogat cu jurnaliștii despre problemele prezentului, atât în domeniul politicii interne cât și în domeniul politicii externe. Dar, așa cum se întâmplă la fiecare ediție a Liniei Directe, prioritatea președintelui Putin o constituie dialogul direct cu cetățenii. Atât din Federația Rusă, cât și din străinătate. Remarcabil este faptul că președintele Putin acordă atenție problemelor ridicate de oameni și găsește soluții pentru rezolvarea acestora.

   Astăzi este ziua națională a Federației Ruse. La 14 iunie 1991, în plin proces de disoluție al URSS, Republica Sovietică Federativă Rusă își proclamă independența  și devine Federația Rusă. Fiind cel mai mare stat la fostei URSS, Federația Rusă este succesoarea URSS în tratatele internaționale. Primul președinte, Boris Elțân îl numeste pe 31 decembrie drept succesor al său pe Vladimir Putin.

Într-o zi a tuturor extremelor meteorologice, cu multă zăpadă, multe accidente şi cozi de kilometri pe drumuri naţionale blocate, un spectacol de deschidere care a repus lucrurile în ordine: “Bine aţi venit la Vaslui!”

  Conform relatărilor cotidianului mewyorkez Daily News. În New York și în alte localtăți din SUA au avut loc pe 7 aprilie proteste ample contra atacurilor aeriene ale armatei americane în Siria,
  În New York, demonstranții au protestat în Midtown, în fața Trump Tower, după care au pornit în marș pe Fifth Avenue.
 „ Trump nu avea dreptul să bombardeze populația din Siria”, a declarat o protestatară, Sunsara Taylor. Aceeași protestatară a mai spus:„ Este o minciună că Donald Trump ar fi un om cu suflet. Acesta a spus că va bombarda cu mare plăcere Orientul Mijlociu”.

   Comitetul Director al Asociaţiei de Cooperare Strategică, Diplomatică, Economică, Culturală şi Educaţională cu Rusia şi Spaţiul Slav transmite, pe această cale, toată compasiunea pentru victimele tragediei de la metroul din Sankt-Petersburg, din 3 aprilie 2017!  

   Dumnezeu să-i aibă la dreapta lui pe cei ce au pierit nevinovaţi şi să-i întărească pe apropiaţii lor! Rusia, un pământ binecuvântat, dar şi atât de greu încercat de o nouă tragedie injustă, cu atât mai mult va renaşte şi-şi va slăvi eroii!

Conform relatărilor ziarului Pravda, pe data de 03-04-2017 ora 15:11, în metroul din Sankt Petersburg s-au declanșat două explozii, între stațiile „ Senaia Ploșciad”  și „Institutul Tehnologic”. Potrivit declarațiilor martorilor oculari și fotografiilor făcute la locul tragediei, există multe victime iar vagoanele unde au avut loc exploziile sunt serios avariate.

   Ansamblul Alexandrov. Un nume devenit legendă, care a făcut istorie în muzica lumii. Un nume care nu s-a stins odată cu catastrofa aviatică din 25 decembrie 2016. ci a renăscut mai ceva ca pasărea Phoenix. Astfel, minunatele cântece care îi alcătuiesc repertoriul, la nici două luni după pierderea a 64 de muzicieni în cumplita catastrofă aviatică, au răsunat la Kremlin, în prezența președintelui Vladimir Putin. Și vor răsuna și de acum încolo pe marile scene ale lumii.

   Pe data de 14 martie 2017 s-au desfășurat la sediul Centrului Rus de Știință și Cultură din București lucrările Mesei rotunde având ca temă „Relațiile economice sovieto-române după al Doilea Război Mondial”.  Nivelul de participare  a fost internațional, deoarece  evenimentul a fost organizat de Centrul Rus de Știință și Cultură , împreună cu Institutul de Slavistică al Academiei Ruse de Științe, cu sprijinul Centrului de Studii Ruse și Sovietice „Florin Constantiniu”. Au fost prezenți invitați atât din România, cât și din Federația Rusă.

   Oricine aruncă o privire asupra Europei de Est remarcă nu fără surprindere  o atitudine vădit ostilă a României față de Federația Rusă. Ostilitate care se materializează prin refuzul insistent de a avea relații diplomatice, culturale, economice la nivel de normalitate. Mai mult, avem de a face cu o agresivitate venită din partea conducerii României față de Rusia: dorința de a avea cu orice preț instalat scutul antirachetă în România, declarații belicoase, cereri din proprie inițiativă de introducerea unor noi sancțiuni asupra Rusiei.
      Despre atmosfera din media românească, oare ce ar fi de spus? Sute de articole și emisiuni tendențioase despre Federația Rusă și despre reprezentanții săi în România apar zilnic, pe bandă rulantă. Ca să nu mai vorbim de maldărul de dejecții verbale din comentariile la articole și de pe Facebook. Mai grav, jignirile directe la adresa ambasadorilor și reprezentanților corpului diplomatic rus, făcute cât se poate de oficial de către „jurnaliștii profesioniști” români nu fac decât să aducă un mare deserviciu României în lume.

Excelenţa-sa, Ambasadorul Federaţiei Ruse la Organizaţia Naţiunilor Unite, domnul Vitaly Churkin a încetat din viaţă azi, 20 februarie 2017, la vârsta de 65 de ani, potrivit comunicatului organizaţiei internaţionale, care nu oferă şi alte detalii.

Este o pierdere imensă pentru diplomaţia rusă şi cea mondială, o dispariţie prematură a unei personalităţi incontestabile, care şi-a servit cu devotament ţara şi poporul, apărând cauza păcii şi remarcându-se prin intervenţiile de neuitat de la tribuna celui mai mare for diplomatic mondial.

Asociaţia de Cooperare România-Rusia transmite întregului popor rus condoleanţele sincere, împreună cu profunda expresie a regretului pentru dispariţia subită şi prematură a profesionistului desăvârşit al diplomaţiei mondiale, Excelenţa-sa, domnul Vitaly Churkin!

 

  reuniune de lucru a experților Institutului Rus pentru Studii Strategice (IRSS) a avut loc pe data de 14 februarie 2017. La eveniment au participat cadrele din conducerea IRSS și cercetători din cadrul Centrului  Asia - Orientul Mijlociu, Centrului de Cercetări Economice, Centrului de Studii Euro-Atlantice și Apărare, precum și experți ai Institutului pentru Studii din Orientul îndepărtat, Institutului de Economie RAS, Centrului ASEAN, Centrului de Cercetări Strategice, Institutul de Studii Asia - Africa din cadrul Universității de Stat Moscova, Centrul Carnegie din Moscova, precum și un număr de site-uri social-politice.

  Ansamblul Alexandrov a concertat pe data de 16 februarie  într-o nouă formulă, la doar o lună și jumătate după tragicul accident din 25 decembrie 2016. Atunci au pierit 64 de membri ai ansamblului lângă Soci,în urma prăbușirii avionului TU-154 care urma să-i transporte spre Siria, menționează cunoscuta publicație rusă Gazeta.

  Activitatea economică în Rusia începe să se redreseze, a declarat ministrul dezvoltării economice Maxim Oreșkin  la o întâlnire cu președintele rus, Vladimir Putin. Despre această întâlnire scrie ziarul Pravda.
„În ceea ce privește începutul anului 2017, situația este una pozitivă. Datele cele mai concludente sunt cele pentru transporturile feroviare de și consumul de energie electrică. Astfel, volumul de marfă transportată pe calea ferată  a crescut cu aproximativ 9% anual Acesta este o creștere importantă, ceea ce arată că activitatea economică începe să se redreseze ", a spus Oreșkin.

Pe 26 ianuarie 2017, Forţele aeriene ruse au început  programul de testare a avioanelor de preserie MiG-35, derivate din MiG-29. Prototipul MiG-35 a zburat prima oară în 2007, fiind acum total modificat şi echipat cu avionică nouă. MiG-29 este un avion uşor, produs de compania Mikoian-Gurevici, cu calităţi aerodinamice deosebite şi cea mai mare viteză ascensională dintre avioanele multirol ( 330 m/s ). MiG-29 a intrat în serviciu în 1982, fiind produs în 1,600 de exemplare.  În confruntările militare, MiG-29 a fost depăşit de avioanele F-15 şi F-16, datorită avionicii inferioare. Motivul fiind acela că pînă în anul 2004, Rusia nu a dispus de fonduri de cercetare în domeniul avionicii pentru înlocuirea echipamentelor electronice vechi. 

Spre deosebire de Mikoian-Gurevici, Lockheed a preferat să-i aducă permanent îmbunătăţiri avionului F-16, mai ales la avionică, în loc să proiecteze un alt avion de generaţia a 4-a ++. Din 1978, au fost construite 4,500 de avioane în variantele F-16A/B ( Block 1/5/10/15/20 ) şi F-16C/D ( Block 25/ 30/32/ 40/42/50/52 ). Ultima variantă este F-16E/F ( Block 60) care dispune de multe din echipamentele de pe avionul de generaţia a 5-a, F-35. US Air Force are în înzestrare 900 de avioane F-16.

Pentru a-l aduce pe MiG-29 la performaţe apropiate de F-16, fabrica de avioane Sokol din Nizhny Novgorod ( 400 km est de Moscova ), a concernului  Mikoian-Gurevici, a creat variante modernizate precum MiG-29M/M2, MiG 29 SMT şi MiG 29 K/KUB ( îmbarcat pe portavion ). MiG-35 este ultima variantă de MiG-29 şi nu-şi propune să devină un avion de interceptare, întrucît este inferior lui F-22, F-35 şi F-15 C. Prin MiG-35, ruşii şi-au propus să micşoreze de 2.5 ori costurile orei de zbor, să mărească capacitatea lui MiG-29 de a lovi ţinte terestre şi să se poată apăra avioane de generaţia a 4-a ++ precum  F-16 C/D, Saab Gripen, Rafale, Eurofighter Typhoon şi F-18C/D. 

   Pe 9 decembrie 2016, coloane auto blindate ale Statului Islamic au parăsit orasul Mosul şi au trecut granita în Siria. Luptători Statului Islamic au declanşat o puternică ofensivă asupra garnizoanei armatei siriene din Palmyra şi au cucerit oraşul.  La acestă operaţie au participat 4.000 de luptatori ai Statului Islamic, îmbarcati pe camionete dotate cu mitraliere, transportoare blindate, piese de artilerie şi tancuri. Pe 14 ianuarie 2017, o parte din gruparea Stat Islamic din zona Palmyra s-a deplasat 100 km spre est, alăturăndu-se grupării Stat Islamic care ataca oraşul Deir ez-Zor. În cîteva zile, cei 7.000 de luptători ai Statului Islamic au reuşit să rupă în două bucăţi dispozitivul de apărare al armatei siriene din Deir ez-Zor.

   Situaţia apărătorilor oraşului Deir ez-Zor a devenit critică şi avioanele ruseşti de la baza Hmeymim au executat 80-100 misiuni pe zi pentru a opri atacurile Statului Islamic. În plus, formaţii de cîte şase bombardiere cu rază mare de acţiune Tu-22M3 au efectuat zilnic lovituri aeriene, decolînd de pe aerodromul Mozdok., din Ossetia de nord. Cu toate acestea, generalul locotenent Alexander Zhuravlev, comandantul forţelor ruseşti din Siria, a decis că Statul Major al armatei siriene ar nevoie de suplimentarea contingentului militar care luptă în încercuire la Deir ez-Zor. Dislocarea militarilor sirieni cu avioane de transport care să aterizeze pe aeroportul Deir ez-Zor, era imposibilă. Avioanele de transport fiind vulnerabile la rachete AA portabile (MANPADS - Man-portable air-defense system) şi la focul mitralierelor grele şi a tunurilor de mic calibru ale teroriştilor.  Mai ales în procedura de decolare – aterizare şi pe timpul rulajului pe sol. De aceea Alexander Zhuravlev  a hotărît să trimită doar militari, fără armament şi muniţii, îmbarcaţi pe elicopterele de transport.